עבודות תלמידים

אופטיקה

01/05/2015 /
שם התלמיד:
יובל חמו

השאלה שהניעה את המחקר היתה לבדוק אם ניתן לבדוק ריכוז סוכר בדם באמצעים אופטיים - בדומה לבדיקה של ריכוז חמצן המתבצעת באוקסימטר - כתחליף לבדיקה החודרנית המתבצעת ע"י הגלוקומטר. מכיוון שלא יכולנו לעשות את המחקר על דם, המחקר התמקד במדידת ריכוזי סוכר במים באמצעים אופטיים.

01/02/2012 /
שם התלמיד:
עילי מנגל

מבוא:  ההולוגרפיה היא טכניקה לצילום תלת מימדי, שהומצאה על ידי הפיזיקאי ההונגרי דניס גאבור (Gábor Dénes) בעת שניסה לשפר את מיקרוסקופ האלקטרונים והיא זיכתה אותו בפרס נובל לפיזיקה בשנת 1971.

זרימה

01/04/2015 /
שם התלמיד:
תומר בוז'ו

ספיקה היא כמות או מסת הזורם (נוזל ,גז וכדומה) העובר דרך שטח חתך נתון ביחידת זמן. מזרק אוטומטי הוא מערכת מכנית שמזריקה את התרופות לגוף החולה באופן אוטומטי הנקבע מראש. נושא הספיקה חשוב למזרק האוטומטי משום שיש תרופות שצריך להזריק אותן לגוף החולה בכוח, בכמות ובמהירות מסוימת.

חשמל ומגנטיות

01/03/2015 /
שם התלמיד:
רן בורדו

נושא העבודה הוא האפשרות לזיהוי מיקום על פי מדידות של שינויי קיבול. העקרון הזה נמצא במסכי מגע קיבוליים. בעבודה נבנה לוח דו מימדי ופותחה דרך לזהות את מקום הנגיעה בלוח על ידי מדידת שינויי קיבול. 

תעופה

17/06/2014 /
שם התלמיד:
רתם שלף, נרי גולן

בעבודה חקרנו כיצד שינוי מסת הגוף הנופל בהשפעת מצנח משפיעה על המהירות הסופית. בצענו ניתוח תאורטי והשווינו את תוצאות הניסויים לקשר שציפינו לו.

17/06/2014 /
שם התלמיד:
נדב רונן, תומר ענבר

ההשראה לנושא העבודה היא הערצה מילדות לשחקן כדורגל מפורסם, רוברטו קרלוס. רוברטו בעט בעיטות חופשיות בסגנון שנקרא "בעיטת בננה". בעבודה נבדק מהי בעצם "בעיטת בננה" ועל איזה אפקט היא מתבססת, ואיך אפקט מגנוס משפיע על תנועתם של גופים בעלי צורה וממדים דומים אך בעלי מסה שונה.

01/01/2014 /
שם התלמיד:
גיא דניאלי, גל לוי

במחקר חקרנו את תנועתו של עלה של עץ בשם "מכנף נאה" – עלה שצורתו הייחודית מאפשר לו לרחף בעת הנפילה מהעץ תוך סיבובו סביב עצמו. כשנגמרה עונת העלים הללו הבנו שביצוע החקר באווירודינמיקה בעזרתם הוא אינו פרקטי ועברנו למודל בעל אופי קצת שונה. במהלך החקר נתמקד בכוחות העילוי והגרר.

01/02/2012 /
שם התלמיד:
اسلام – مريم שוהם ושי
  1. ככל שטמפרטורת האוויר בכדור הפורח גבוהה יותר כך כוח העילוי חזק יותר.  كلما كانت درجة حرارة الهواء في المنطاد عالية تكون قوة      الرفع أقوى .

2. הקשר בין כוח העילוי לצפיפות האוויר הוא קשר של פונקציה לינארית. العلاقة بين قوة الرفع لكثافة الهواء هي علاقة موصوفة بواسطة خط مستقيم .

01/02/2012 /
שם התלמיד:

מבוא:  קיימת פליאה רבה בכך שגופים הכבדים מהאוויר, מסוגלים לעוף מבלי ליפול חזרה לקרקע. ישנן מספר דרכים בהן גופים כאלה מחזיקים את עצמם באוויר. החל ממסוקים, מטוסים, עפיפונים וצלחות מעופפות, ועד לפתרונות יצירתיים בעולם החי והצומח כמו: ציפורים, עטלפים, חרקים, זרעים ועוד.

01/01/2011 /
שם התלמיד:

מבוא:  בענפי ספורט רבים, ניתן לראות איך כדור מסובב מבצע תנועה מעוקלת (לדוגמא: בעיטת "בננה"). אפקט מגנוס הוא האחראי המרכזי לתנועה זו והוא למעשה מקרה פרטי מעניין של עקרון ברנולי. במהלך משחקי הגביע העולמי שנערכו בדרום אפריקה בשנת 2010, התקבלו תלונות רבות מצד שחקנים והתפרסמו כתבות רבות אשר טענו כי הכדור (ה"ג'אבולאני") איתו משחקים הינו בעייתי. הכדור יוצר מחומר שונה, מה ששינה את ההשפעה של אפקט מגנוס על תנועת הכדור. עבודה זו מנסה, בין היתר, להסביר טענות אלו.

פיזיקה

14/06/2014 /
שם התלמיד:
ירדן בנג'יו

הסביבון מקבל תנע זוויתי התחלתי באמצעות סיבוב התחלתי, וממשיך להסתובב ("לרקד") הודות לחוק שימור התנע הזוויתי והודות למידת החיכוך הקטנה שיש לסביבון עם המשטח עליו הוא מסתובב, מכיוון שהוא רוקד על חוד דק. בעבודה נחקר הסיבוב של סביבון והגורמים המשפיעים עליו.

29/05/2014 /
שם התלמיד:
ליאור קוטלר

שמיעה בינאורלית – שמיעה בעזרת שתי האוזניים - מאפשרת מיקום של מקור קול במרחב. בעבודה זו חקרתי את פעולת המנגנון במוח האחראי על איתור מקור הקול ואת השפעתם של מאפיינים פיסיקליים של הקול המגיע אל האוזניים על יכולת זיהוי מקור הקול.

28/02/2014 /
שם התלמיד:
גיל לנדרר

העבודה עוסקת במערכת הסיפון ובהתקדמות נוזלים בצינורות. החלק הראשון בעבודה עוסק בתנועת נוזל אידיאלי (ללא צמיגות וללא בועות אוויר) במערכת הסיפון וביצירת מודל מתמטי לתנועת הנוזל בסיפון. חלקה השני של העבודה עוסק בחקירת תנועתו של נוזל ריאלי (צמיג) בסיפון. 

01/02/2012 /
שם התלמיד:
سجود اشوح, نردين قرش, עטרה גרשון סגל, זהר מחלב

-בדיקת הקשר בין מתח, זרם, והתנגדות חשמלית

-כיצד משפיע שינוי הטמפרטורה של נגד על מדידת ההתנגדות ועוצמת הזרם במעגל חשמלי?

فحص العلاقة بين الجهد , التيار والمقاومة الكهربائية

-كيف يؤثر تغيير حرارة جهاز مقاومة على قياس المقاومة وشدة التيار في دائرة كهربائية ؟

01/02/2012 /
שם התלמיד:
راوي وطارق עומר עינב
  •  היכן כדאי למקם את ציר הזרוע ע"מ להשיג טווח מקסימלי? أين من المفضل أن تكون نقطة ارتكاز في الذراع القاذف من طرفه لكي يكون المدى أكبر ما يمكن ؟
01/02/2012 /
שם התלמיד:

מבוא:  אפקט מפמבה הוא תופעה מפתיעה, שכאשר מקררים שני כלים זהים המכילים אותה כמות מים, המים החמים יקפאו במקרים מסוימים לפני הקרים.

01/02/2011 /
שם התלמיד:
ברק אריאלי, שמעון סוזיר, מונה אסלאן, מנאר גדבאן, براك اريئلي ، شمعون سوزير ، منى أصلان ، منار غضبان
•ماذا تمثل الالوان الفاتحة والغامقة في حوض الأمواج؟
•כיצד נוצרים קווים כהים וקווים בהירים באמבט גלים?
•ما هو تأثير الزمن الدوري على طول الموجة في حوض الأمواج وما هي سرعة الموجة؟
•כיצד ניתן למדוד מהירות של גלי מים באמבט גלים?

 

 

 

01/02/2011 /
שם התלמיד:
עינת – עינב – לארה - חנאן عينات - عيناف - لارا - حنان

כיצד מושפעת עוצמת אור מהתרחקות ממקום האור?

(1كيف يؤثر البعد عن المصدر على شدة الضوء؟

كيف يمكننا قياس قوة اشعة الشمس؟

כיצד ניתן למדוד עוצמת אור של השמש?

 

 

 

09/06/2014 /
שם התלמיד:
קרפנקו לאוניד, עמר שחף, לונקוב ויקטור
המחקר עסק במציאת הריווח בין טורבינות בחוות רוח, שיגרום לתפוקה הגבוהה ביותר האפשרית. המחקר עסק במערכת דמה מוקטנת, אך עם מסקנות רחבות יותר שיכולות לעזור בהצבת טורבינות בחוות טורבינות אמיתית. 
08/06/2014 /
שם התלמיד:
שחר אהרן, כנרת עמית
המחקר עוסק בתנועת חלקיקים במקל גשם. ננסה לאפיין את תנועה זו ולנסח ביטוי מתמטי שיתאר אותה. נתאר את תנועת החלקיקים במסננת תלת ממדית (מקל הגשם) בעזרת הנוסחאות המאפיינות תנועת אלקטרונים בנגדים חשמליים.

גלי קול

01/06/2014 /
שם התלמיד:
תומר פלד ,עידן קיט, אייל בנציון

בעבודה זו רצינו למצוא את השונה ואת הדומה בצלילים שיוצרים כלי נגינה שונים ומדוע גלי נגינה שונים יוצרים צלילים בעלי גוונים שונים. חקרנו את גלי הקול הנוצרים כתוצאה מנגינה בגיטרה, חלילית, חליל פאן וקולן.

30/01/2014 /
שם התלמיד:
אשר קנינו, ישי נשרי, אורי הילדסהימר

עוצמת השמע של מקורות קול רחוקים, משתנה בתנאי מזג אוויר שונים. במחקר זה רצינו להכיר את מנגנון ההשפעה של הטמפרטורה על עוצמת הקול, להבין את הפרמטרים השולטים, לבדוק האם ניתן למדוד תופעה זאת בשדה, והאם ניתן להמחיש תופעה זאת במודל מעבדתי בו ניתנים לשליטה הפרמטרים הנכונים. בנוסף נבדוק האם ניתן ליצור מודל ממוחשב שיוכל לנבא את תוצאות הניסויים, או לכל הפחות להתאים לנמדד.

01/02/2012 /
שם התלמיד:

מבוא:  שוט הבקר, משמש להכוונה ודירבון בעלי חיים. כאשר משתמשים בו, הוא יוצר קול נפץ חזק, שיש הטוענים כי הוא נוצר בעקבות כך שקצה השוט עובר את מהירות הקול ויוצר בום על-קולי.

אסטרונומיה

03/03/2014 /
שם התלמיד:
גל בן ארצי שחר

אנו רואים בשמים כוכבים ומערכות כוכבים והמבנה שלהם נשמר. מה גורם להם לא ליפול? מה גורם למבנה להישמר? מה גורם לתנועה שלהם ומה מונע מהם להתנגש? בעבודה נחקרה הדינמיקה הקיימת בין הכוכבים.

01/02/2012 /
שם התלמיד:

מבוא: גלקסיות ספירליות (וביניהן גלקסיית שביל החלב) הן אחד משלושת הסוגים העיקריים של גלקסיות כפי שסיווג אותן אדווין האבל בשנת 1936

01/02/2012 /
שם התלמיד:
יהודה מואס

מבוא: הקוואזרים (קיצור ל- quasi-stellar radio source) התגלו בשנות השישים לאחר שתחילה חשבו האסטרונומים כי מדובר בכוכבים בהירים (מכאן מקור שמם). הקוואזרים הם חורים שחורים מאסיביים הנמצאים במרכז

01/02/2012 /
שם התלמיד:
גל שנקר

מבוא:  תופעת העידוש הגרביטציוני קשורה בעיקר לתחום האסטרונומיה והיא חיזוי של תורת היחסות הכללית שפיתח אלברט איינשטיין. תופעה זו מתייחסת להתעקמות מסלולו של האור כאשר הוא עובר על יד גופים מסיבים בחלל. העידוש הגרביטציוני, הינו כלי חשוב באסטרונומיה והוא משמש לביצוע תצפיות וחקירת היקום.

01/02/2011 /
שם התלמיד:

מבוא: צביר כוכבים פתוח הוא מצבור גדול של כוכבים סמוכים הנמצאים בתחום מצומצם של כמה עשרות שנות אור.

01/01/2011 /
שם התלמיד:

מבוא: צביר גלקסיות הוא אוסף של מספר גלקסיות (בדרך כלל כמה מאות) המוחזקות יחדיו על ידי כוח כבידה משותף. עבודה זו מתמקדת בצביר הגלקסיות Abell 2670 (כמתואר בתמונה הבאה).

01/01/2011 /
שם התלמיד:

מבוא:  כוכב שביט הוא גוף שמיימי קטן המורכב בעיקר מקרח ואבק. השביט נע סביב השמש במסלול אליפטי קיצוני ובהתקרבו אליה, הוא יוצר "זנב" ארוך ובהיר שאורכו מגיע למיליוני ק"מ. מרחק השביט מהשמש יכול לנוע ממיליוני ק"מ עד למיליארדי ק"מ.

01/02/2010 /
שם התלמיד:
יארא- يارا, اكرم-אכרם, شامية-שאמייה ,רויטל- رفيتال

היחס בין קוטר השמש לבין המרחק לשמש שווה ליחס בין קוטר הדמות לבין המרחק בין הדמות והמראה.

النسبة بين قطر الشمس وبين البعد من الشمس تساوي النسبة بين قطر الصورة وبين البعد بين المراة والصورة .

 

•המרחק לשמש ע"פ הספרות הוא 149,598,000 km

התוצאה שלנו היא- 153,303,157.900 km זו טעות קטנה של .2.48%

בועות סבון

22/02/2014 /
שם התלמיד:
הדס סלע

קרומי סבון נוטים להסתדר בצורה כזאת שאנרגית פני השטח של הקרום מינימלית. קרומי סבון יכולים "לפתור" באופן פיזי בעיות מתמטיות הכרוכות במינימיזציה.

בפתרונות לבעיות מינימיזציה בהרבה מקרים נוצרות נקודות מינימום ומקסימום. מבחינה פיזיקלית נקודות אלה מתאימות למצבי שווי משקל. מעבר מנקודת שיווי משקל אחת לשניה נקרא מעבר פאזה.

 

חוזק חומרים

04/02/2014 /
שם התלמיד:
כפיר בנדיק

בסרט ספיידרמן ניתן לראות את איש העכביש נתלה מ"קורי עכביש" אשר הוא יורה מידיו בעת שהוא קופץ מבניין לבניין. מסרט זה עלה הרעיון לבדוק האם קורי עכביש אכן מתאימים לפעילות כזו או שהסרט ישאר בגדר מדע בדיוני.

04/02/2014 /
שם התלמיד:
גיל צורן

אחד החומרים המשמשים כיום לצורכי מיגון הם חומרים קראמיים וזאת בזכות קושיות גבוהה וחוזק לחיצה יוצא דופן. הבנת תכונות החומר טוב יותר תאפשר יצירת שיטה למדידה ויצירת וסימולציות, ובכך ניתן יהיה לשפר את המיגון ולהציל חיי אדם. השיטות המשמשות למדידת תכונות מתיחה דינמיות (מכיוון שדרוש תיעוד מאמץ במהירויות גבוהות ותחת כוחות בכיוונים שונים) של חומרים קראמיים מורכבות, יקרות ומסורבלות.

אקולוגיה

01/02/2012 /
שם התלמיד:
جاي اليحاي גיא אליחי,آلاء عبيد אלאא עביד,نيف تنتسر ניב טנצר, مادلين غضبان מאדלין גאדבאן
Òما هو تأثير مستخلصات من أوراق الكينا , أوراق الطيون والبندورة على وتيرة  إنبات  أنواع مختلفة من البذور ؟
Òמהי השפעת מיצויים של איקליפטוס, טיון ועגבנייה על נביטת הזרעים וצמיחת הנבטים?
Òما هو تأثير الزيت الأثيري من الكينا والميرمية على وتيرة إنبات انواع مختلفة من البذور ؟
Òמהי השפעת שמן אתרי של אקליפטוס ומרווה על נביטת הזרעים?
01/02/2012 /
שם התלמיד:
סלע גולדברג, עידן בלאופלד, جوانا غضبان, روان قرش, ג'ואנה גדבאן, רואן קרש, سلع جولدبرغ, عيدن بلاوفلد

ما هي العلاقة بين درجة الحرارة ووتيرة تنفس وعمل/حركة الحلزون؟

מה הקשר בין הטמפרטורה לקצב נשימת ופעילות הדרחול?

01/02/2011 /
שם התלמיד:
מمحــمد-מחמד, קיריל- كيريل , אור- أور, نسرين-נסרין

أخذنا 3 انواع من المياة : من الحظيرة  - من الغسالة - من الحنفية  وفحصنا كمية الــنيترات ، النيتريت ، الحموضية والتوصيل الكهربائي .

01/02/2011 /
שם התלמיד:
חמאדי עווד, מישל זוערוב, סאמר בדראן, סמיר חוראני حمادي عوض, ميشيل زوعروب, سامر بدران, سمير حوراني

هل بإمكان النباتات المائية ان تنقي المياه من المركبات النيتروجينية؟ האם צמחי מים יכולים לנקות את המים מחנקות؟

כימיה

01/02/2012 /
שם התלמיד:
ליאב , תום , לנא , למא ليئاف، توم، لمى، لنا
  • האם אפשר ליצור זרם חשמלי מלימון?
  • هل من الممكن ان ينتج تيار كهربائي من اللّيمون.
  • כיצד צמדי מתכות שונות משפיעות על הזרם החשמלי?
  • كيف يؤثر ازواج من المعادن المختلفة على شدة التيار الكهربائي.
  • כיצד החלפת הפרי בניסוי משנה את עוצמת הזרם החשמלי המתקבל בסוללה?
01/02/2011 /
שם התלמיד:
תמר- تمار, انغام -אנג'אם, سماهر-סמאהר, ערגה- عرغة

 نفحص هل تغيير جهد التيار يؤثر على التحليل الكهربائي؟   לבדוק כיצד שינוי המתח משפיע על תהליך האלקטרוליזה?

 تغيير تركيز الماده يؤثر على مجرى التحليل الكهربائي؟   האם שינוי ריכוז התמיסה משפיע על תהליך האלקטרוליזה?

كيف يمكن ايجاد ثابت فرداي للنحاس؟ כיצד ניתן למצוא את קבוע פאראדיי של הנחושת?

01/02/2011 /
שם התלמיד:
قاسم- رونين- امجد– دور-קאסם-רונן-אמג'ד-דור

האם אפשר לגלות את החומר בתוך השפופרת?
איך תואם אור נורת הלהט לרמת החום שלה?
כיצד ניתן לדעת ממה מורכבים גופים בחלל?
هل يمكن اكتشاف الماده بداخل الانبوب؟
كيف يمكن ان نشبه المصباح الحراري لمستوى حرارته؟
كيف يمكننا ان نعرف من مادا المواد المركبه في الفضاء؟
 

מתמטיקה

01/02/2012 /
שם התלמיד:
יוליה ונעם, אקרם ונסאר المقدمون: يولية,نوعم,اكرم ونصار

رمي قطعة نقدية  - הטלת מטבע

האם שיטה זו היא רווחית, או שמא נצא מופסדים?
هل هذا الأسلوب مربح؟ أم يسبب الخسارة؟

01/02/2012 /
שם התלמיד:
ערווא, פיראס, גדעון וירדן عروة, فراس, جدعون و يردن

האם אפשר לשפר את צופן קיסר? هل وكيف يمكن تحسين تشفير ألقيصر للصمود أمام هجوم ألأحصاء؟

 

01/02/2011 /
שם התלמיד:
תמר סנה,מאי בן עקון, חנין עווד,מדלין חמאד,حنين عوض, مدلين حماد, ماي بن عكون, تمر سنه

הפרקטל אותו חקרנו - الفراكتال الذي بحثناه  שרך ברנסלי – ورقة برنسلي

המטרה הראשונית הייתה לבנות פרקטל בעזרת 4 זוגות משוואות كان الهدف الأساسي من هذا الفراكتال هو بناء فراكتال من أربعة معادلات  

01/02/2011 /
שם התלמיד:
أماندا , أيات , شيلي, أفيف אמנדא , איאת ,שלי,אביב
•השרך נוצר על ידי מייקל ברנסלי (1993)הוא בנוי מארבע זוגות משוואות שעובדות ביחד בסדר אקראי .
•فركتال الورقة بناه مايكل برنسلي ( 1993)مبني من 4 مجموعات من المعادلات التي تنفذ بشكل عشوائي .
•מטרת המחקר היא בניית/מציאת פרקטל משלנו בעזרת המשוואות המקוריות של השרך
•هدف البحث هو ايجاد صورة كسيرية بواسطة معادلات الورقة الأصلية

 

 

ביולוגיה

01/02/2012 /
שם התלמיד:
עפיף, אניס, עמית, גל عفيف, أنيس, عميت, جال

 ما هي العلاقة بين تركيز السكر  وبين وتيرة التخمر في الخميرة؟

מהו הקשר בין ריכוז הסוכר לבין קצב התסיסה בשמרים?

01/02/2012 /
שם התלמיד:
ליהי, רואן, אורי, נדאא ليهي, روان, اوري, نداء

מהו ההקשר בין הטמפרטורה לבין קצב תהליך התסיסה בשמרים?

ما هي العلاقة بين درجة الحرارة وبين وتيرة عملية التخمر بالخميرة ؟

01/02/2011 /
שם התלמיד:
ميساء – מאיסה أسيل - אסיל نيف – ניב ليأت - ליאת

חיידקי אי קולי הם אנדוסימביוטים במערכת  העיכול של האדם . חיידקי הקולי מתרבים בצורת פליגה. כאשר אין תנאים אופטימאליים ישנה האטה או עצירה בקצב הגידול.

بكتيريا ايكولي هي شكل من أشكال التعايش (تبادل منفعة) التي تعيش في الجهاز الهضمي لدى الإنسان. وهذه البكتيريا تتكاثر بسرعة .عندما لا توجد ظروف مناسبة هناك تباطؤ أو توقف عن بوتيرة النمو.

01/02/2011 /
שם התלמיד:
يردن - نواعم - عومر - رشا ירדן - נואעם - עומר - רשא

ما هي العلاقة بين تركيز مستخلص الثوم وبين درجة إعاقة نمو بكتيريا ايكولي ؟

מהו הקשר בין ריכוז תמצית השום לבין דרגת עיכוב גדילת חיידקי אי קולי?

פיזיקה גרעינית

01/02/2012 /
שם התלמיד:

מבוא:  גז הראדון ידוע כגורם מספר שתיים אחרי עישון לתחלואה בסרטן הראות. מדידת רמות הקרינה מגז הראדון בחדרים מבטון היא בעלת חשיבות גבוהה. בנוסף, ידוע שדווקא בנות-הראדון (עופרת, פולוניום וביסמוט) בצורתן המקושרת לאירוסולים הם גורמי הסיכון המרכזיים לתחלואה. בעבודה זו, מדדנו קרינת אלפא ממקורות שונים. כמו כן, הצלחנו לאשש את מודל יעקבי והשתמשנו בו לצורך הערכת מקדם הדעיכה של גז הראדון.

עמודים