מנחה: דמיטרי נמירובסקי.
ספינות מפרשים נחשבות כאחת מאבני הדרך המשמעותיות ביותר לבניית האנושות והחברה כלל. עדויות על שיט מפרשים מראות שעוד באלף השישי לפנה"ס התחילו תרבויות עתיקות להשתמש בכוחה של הרוח לשם הנעת ספינותיהן. לדוגמה ספינת אלו עזרו לאנשים להגיע ממקום למקום, להעביר סחורה למקומות וגילוי תרבויות ומקומות חדשים. בנוסף לשייט, המפרשים מצאו שימוש גם בכלי תחבורה מתגלגלים ביבשה ואפילו בכלים גולשים על הקרח. לאור משבר האקלים והידלדלות משאבי הטבע ייתכן שהשימוש מפרשים ילך ויגדל.
מנחה: ילנה חנונקין.
בפרוייקט עסקנו בתחום האופטיקה והתמקדנו בנושאים: גלי אור וספקטרום, עקיפה וסריג עקיפה, רכיבי גל האור, שיטות שונות לקבלת הספקטרום (שימוש בספקטרומטרים שונים), כושר הפרדה, בניית ספקטרוסקופ. ניסינו להבין כיצד ניתן לזהות חומר לפי הספקטרום שלו וגם חקרנו בליעת אור הלבן במעבר דרך כלורופיל בעזרת ספקטרוסקופ שבנינו.
מנחה: עמית ליבר.
התופעה שאנחנו רוצים לחקור היא כדור שעף על זרם מים בתנועה סיבובית באופן מאוזן ויציב. כאשר המים פוגעים בצידו של הכדור מלמטה הכדור מסתובב והמים עפים במשיק לו כמו שציפינו, אך באופן מוזר ולא אינטואיטיבי הכדור נשאר באוויר וממשיך להסתובב כאילו הוא "דבוק" למים ומשהו מחזיק אותו שם. הכדור נמצא בשיווי משקל ואפילו כשמעבירים יד בזרם מתחתיו הוא מספיק יציב כדי לחזור לאותו מצב.
מנחה: חנאן זינאלדין.
מטוטלת מתמטית היא משקולת תלויה על חוט, כאשר המטוטלת נעה בזוויות קטנות נקרא לתנועה: תנועה הרמונית פשוטה.
אנחנו חוקרים את הנושא : מטוטלת מציירת. בחרנו בנושא זה אחרי שראינו סרטון ביוטיוב למטוטלת עם מיכל צבע שמציירת צורות שונות, מורכבות ויפות. אהבנו מאוד את הרעיון ורצינו ליישם ולבנות מטוטלת כמו בסרטון ולחקור את המשתנים המשפיעים על הצורות .
בהתחלה בדקנו מה משפיע על זמן המחזור ולאחר מכן התחלנו לחקור את מסלול התנועה של מטוטלת מהצורה Y.
הצורות שנוצרות מהמטוטלת המציירת נקראות צורות ליסאז'ו. במחקר שלנו נסינו לאפיין את התנועה ולהבין אותה לעומק.
מנחה: ד"ר חוסה לואיס אזר.
מבוא:
מאז ימי קדם, האדם היה סקרן לגבי חפצים נופלים. בסביבות 360 לפני הספירה, אריסטו האמין שחפצים נופלים – לאחר זמן זניח – במהירות קבועה, בעוד שחפצים כבדים נופלים מהר יותר. דעה זו נמשכה כ -2000 שנה עד שגלילאו גליליי גיבש את השערתו לפיה גופים נופלים במהירות משתנה שתלויה בתאוצת הכבידה, בתנאי שמותר להזניח את החיכוך עם האוויר. היום אנו מלמדים בבתי ספר את הנפילה החופשית ללא השפעת האוויר. המחקר התרכז "בנפילת גופים אמתית" שחייבת לקחת בחשבון את החיכוך עם האוויר, דבר שבא על ידי ביטוי בכוח הגרר. הגופים היו כדורים בגדולים ומסות שונים.
במחקר הנוכחי נחקרו הפרמטרים מיקום, מהרות, תאוצה, כוחות הכובד והגרר בתלות בזמן, במסת ושטח חתך של הגוף המופל.