ט מצטיינים-גלים – الامواج
שם התלמיד: נאור לייזר- ناور ليزر, גיל ברוכי -جيل بروخي , لورا جمعة – לורה גומעה, فاطمة مزعل – פאטמה מזעל
התלמידים למדו על תכונות הגל, גל עומד, וגלים באמבט גלים
שם התלמיד: נאור לייזר- ناور ليزر, גיל ברוכי -جيل بروخي , لورا جمعة – לורה גומעה, فاطمة مزعل – פאטמה מזעל
התלמידים למדו על תכונות הגל, גל עומד, וגלים באמבט גלים
כיצד מושפעת עוצמת אור מהתרחקות ממקום האור?
(1كيف يؤثر البعد عن المصدر على شدة الضوء؟
كيف يمكننا قياس قوة اشعة الشمس؟
כיצד ניתן למדוד עוצמת אור של השמש?
כיצד מושפע הקפיץ ממשקולות שתלויות עליו וכיצד הקפיץ יכול לשמש כמכשיר למדידת כוח ?מהו הגודל של מתח הפנים של מים? כיצד ישפיע סבון על מתח הפנים ? كيف يؤثر الرفاص على الاوزان المعلقة به و كيف يستطيع
העבודה עוסקת במערכת הסיפון ובהתקדמות נוזלים בצינורות. החלק הראשון בעבודה עוסק בתנועת נוזל אידיאלי (ללא צמיגות וללא בועות אוויר) במערכת הסיפון וביצירת מודל מתמטי לתנועת הנוזל בסיפון. חלקה השני של העבודה עוסק בחקירת תנועתו של נוזל ריאלי (צמיג) בסיפון.
מבוא: בטבע, להקות גדולות של גחליליות מצליחות לסנכרן את הבהוביהן לכדי קבוצה המהבהבת בקצב אחיד. סנכרון הגחליליות מיוחד בכך שהוא ספונטני וללא גחלילית "מנהיגה" המכתיבה את הקצב, ובכך שכל פרט אינו מודע לרב הלהקה אלא רק לשכניו הקרובים. תופעה זו, שבה אוסף של פרטים בעלי קשרים חלשים ומוגבלים במרחק מסוגלים לסנכרן את פעולותם על פני קבוצות גדולות ומרחקים גדולים, נחקרת במסגרת הפיסיקה של מערכות מורכבות.