אזור להב נסוג במסוק

מבוא: כאשר מסוק מתקדם, נוצר הפרש ב"מהירות האוויר"  בין "הלהב המתקדם" (שנע עם כיוון תנועת המסוק) לבין "הלהב הנסוג" (שנע בניגוד לתנועת המסוק). מהירות האוויר של הלהב הנסוג תמיד נמוכה יותר, וכדי שלהב זה יספק כוח עילוי זהה לזה של הלהב המתקדם – יש להגדיל את זווית ההתקפה שלו. .שינוי זווית זו הינו מחזורי בכל סיבוב של הרוטור והוא משמש גם לפיצוי על הפרשי המהירויות וגם לניהוג המסוק

עקרונות פיזיקליים מרכזיים:

  • כוחות עילוי וגרר.
  • עקרון ברנולי ומשוואת ברנולי.
  • מערכת צירים פולרית וקרטזית.
  • משוואת הרצף.
  • חיבור וקטורי של מהירויות.

שאלות המחקר:

  • כיצד משפיע אזור הלהב הנסוג על עילוי המסוק?
  • כיצד מתפלגת המהירות על להב המסוק?

מערך ומהלך המחקר:

  • בניית סימולציות מחשב שיתארו את התפלגות המהירויות על להב המסוק.
  • שימוש במנהרת רוח לצורך שליטה מבוקרת על מהירות הרוח והכוחות הפועלים על דגמים שונים.

סימולציה המתארת את התפלגות המהירויות על להב מסוק הנע במהירות של 100 מטר לשניה,
כפי שביצעו זוג תלמידים במרכז אחר"ת.
מטרות העבודה:
  • הכרות עם נושאים מתקדמים באווירודינמיקה.
  • התמודדות עם בעיות פיסיקליות וטכנווגיות מורכבות.
  • התנסות בבניית סימולציות ומערכי נוסוי מתקדמים.

מקורות עיקריים:

  • Etats-Unis. Federal Aaviation Aadministration (1978), "Basic Helicopter Handbook", US Department of Transportation, Federal Aviation Administration.

מנחים מייעצים:

  • דניאל דקל.

מנחה/ים:

ינואר 2025
יום ראשון יום שני יום שלישי יום רביעי יום חמישי יום שישי שבת
29 בדצמבר 2024 30 בדצמבר 2024 31 בדצמבר 2024 1 בינואר 2025 2 בינואר 2025 3 בינואר 2025 4 בינואר 2025
5 בינואר 2025 6 בינואר 2025 7 בינואר 2025 8 בינואר 2025 9 בינואר 2025 10 בינואר 2025 11 בינואר 2025
12 בינואר 2025 13 בינואר 2025 14 בינואר 2025 15 בינואר 2025 16 בינואר 2025 17 בינואר 2025 18 בינואר 2025
19 בינואר 2025 20 בינואר 2025 21 בינואר 2025 22 בינואר 2025 23 בינואר 2025 24 בינואר 2025 25 בינואר 2025
26 בינואר 2025 27 בינואר 2025 28 בינואר 2025 29 בינואר 2025 30 בינואר 2025 31 בינואר 2025 1 בפברואר 2025