מנחה: לילך איילי.
השאלה שהניעה את המחקר היתה לבדוק אם ניתן לבדוק ריכוז סוכר בדם באמצעים אופטיים – בדומה לבדיקה של ריכוז חמצן המתבצעת באוקסימטר – כתחליף לבדיקה החודרנית המתבצעת ע"י הגלוקומטר. מכיוון שלא יכולנו לעשות את המחקר על דם, המחקר התמקד במדידת ריכוזי סוכר במים באמצעים אופטיים.
מנחה: ערן תבור.
המחקר התחיל מתוך מטרה לאכן את מיקומו המרחבי של מקור קול בעזרת מיקרופונים פזורים במרחב. הגענו לנושא זה מתוך עניין במוזיקה וצלילים הן שלי (אני מוזיקאי) והן של התלמידות (האחת מנגנת בפסנתר והשניה הכירה מערכות רפואיות מבוססות אולטרה-סאונד.) התחלנו בניסויים מקדימים בהם בחנו את אפקט דופלר ע"י מדידת שינוי תדר הצליל שמופק מרמקול בתנועה ונקלט במיקרופון נייח. לאחר מס' ימי ניסוי וניתוח הנתונים הגענו למסקנה שאנחנו מעדיפים מערכת פשוטה יותר ועברנו לאיכון מיקומו של מקור צליל נייח. הגענו למסקנה שלצורך איכון מקור הקול יש צורך למדוד מרחק באמצעות מהירות הקול ותחילה ביצענו ניסוי שתכליתו
מדידת מהירות הקול. ניסוי זה יתואר בסעיף הבא
מנחה: אלון שפירו.
מבוא: מהירות הקול תלויה בגורמים שונים, כשאחד הבולטים בהם היא טמפרטורת התווך. הפרשי טמפרטורה קטנים יחסית, גורמים לשינויים משמעותיים במהירות הקול. לדוגמא: ב-13 מעלות צלזיוס המהירות היא כ-340 מטר לשניה, ובטמפרטורה של של 31 מעלות צלזיוס המהירות היא של כ-350 מטר לשניה. עבודה זו מנסה לחקור לעומק את הקשר שבין הטמפרטורה למהירות הקול.
מנחה: נירית מרזל.
התחלנו בנושא של השפעת גלי קול על מים (brusspup, 2013)
משם התחלנו להתעניין בנושא הסנכרון והתחלנו לחפש נושא מורכב תוך זמן קצר נתקלנו במטוטלת כאוטית.
המטוטלת הכאוטית נראתה מעניינת מאוד, וקשורה בצורה עקיפה, לנושא הסנכרון לכן התחלנו לקרוא מאמרים ולראות סרטונים לגבי המטוטלת. העובדה שהמערכת בלתי ניתנת לחיזוי סקרנה אותנו מאוד.
מנחה: חנאן זינאלדין.
מטוטלת מתמטית היא משקולת תלויה על חוט, כאשר המטוטלת נעה בזוויות קטנות נקרא לתנועה: תנועה הרמונית פשוטה.
אנחנו חוקרים את הנושא : מטוטלת מציירת. בחרנו בנושא זה אחרי שראינו סרטון ביוטיוב למטוטלת עם מיכל צבע שמציירת צורות שונות, מורכבות ויפות. אהבנו מאוד את הרעיון ורצינו ליישם ולבנות מטוטלת כמו בסרטון ולחקור את המשתנים המשפיעים על הצורות .
בהתחלה בדקנו מה משפיע על זמן המחזור ולאחר מכן התחלנו לחקור את מסלול התנועה של מטוטלת מהצורה Y.
הצורות שנוצרות מהמטוטלת המציירת נקראות צורות ליסאז'ו. במחקר שלנו נסינו לאפיין את התנועה ולהבין אותה לעומק.