מנחה: ילנה חנונקין.
בפרוייקט עסקנו בתחום האופטיקה והתמקדנו בנושאים: גלי אור וספקטרום, עקיפה וסריג עקיפה, רכיבי גל האור, שיטות שונות לקבלת הספקטרום (שימוש בספקטרומטרים שונים), כושר הפרדה, בניית ספקטרוסקופ. ניסינו להבין כיצד ניתן לזהות חומר לפי הספקטרום שלו וגם חקרנו בליעת אור הלבן במעבר דרך כלורופיל בעזרת ספקטרוסקופ שבנינו.
מנחה: סטיב ליפסון - פרופ׳.
מבוא: תופעת העידוש הגרביטציוני קשורה בעיקר לתחום האסטרונומיה והיא חיזוי של תורת היחסות הכללית שפיתח אלברט איינשטיין. תופעה זו מתייחסת להתעקמות מסלולו של האור כאשר הוא עובר על יד גופים מסיבים בחלל. העידוש הגרביטציוני, הינו כלי חשוב באסטרונומיה והוא משמש לביצוע תצפיות וחקירת היקום.
מנחה: גנאדי אקסלרוד.
בעבודה ניסינו לענות על השאלה כיצד ניתן לפוצץ כוס באמצעות גלי קול (פיצוץ אקוסטי). במוקד התשובה לשאלה זו עומדת תופעת הרזוננס, או בעברית – התהודה.
מנחה: יותם הוכשטטר.
שמיעה בינאורלית – שמיעה בעזרת שתי האוזניים – מאפשרת מיקום של מקור קול במרחב. בעבודה זו חקרתי את פעולת המנגנון במוח האחראי על איתור מקור הקול ואת השפעתם של מאפיינים פיסיקליים של הקול המגיע אל האוזניים על יכולת זיהוי מקור הקול.
מנחה: גנאדי אקסלרוד.
הקשת בענן הינה תופעה הנוצרת כתוצאה משבירה, נפיצה והחזרה של קרני אור השמש. הקרניים הפוגשות טיפות מים רבות, המפוזרות באוויר. כתוצאה ממפגש של קרני האור בטיפות מוצגת בשמים קשת צבעונית במגוון צבעים, המסודרים לפי אורך הגל שלהם, החל באדום בצד החיצוני (אורך הגל הארוך ביותר), דרך כתום, צהוב וירוק ועד לכחול והסגול בצד הפנימי (אורך גל הקצר ביותר).